Å nu är jag där igen…

inne i en av de där perioderna då jag skriver så mycket inne i huvudet, men raderar det mesta som kommer ut på papper eller i dator. Det är som om allt det där som trängs där inuti absolut vill fortsätta ligga kvar ett tag till. Dolt för omvärlden och skyddat av att ingen kan se det. Utom jag förstås som då får ett mycket överfyllt huvud.

Och jag slåss med det och med världen som ibland syns mig så galen. Argsint, upprörd, förvirrad och med ett trött huvud. Men snart, snart, snart ska jag till skrivarlugn.

Peppar, peppar, ta i trä vill jag genast skrika då jag skrivit de orden. Kanske blir det inte så. Kanske blir det ingen skrivarro alls och kanske kan jag inte skriva hur lugnt jag än har det. Så trött jag blir på gammal rädsla, på katastroftankar, på Jante och hela hans anhang.

2 comments

Lämna gärna en kommentar här!

