Just nu…

Just nu...

har bokhösten startat bra. Maggan Hägglunds och min bok ”Drunkna inte i dina känslor” har precis kommit från tryckeriet. Sjunde upplagan. Det känns helt otroligt. Den här boken som vi trodde var en viktig men antagligen smal bok… Vi är tagna av all den respons vi fått och fortfarande får från boken – läsarmail, bloggar, artiklar. Det är fler än jag och Maggan som ligger under stenen emellanåt och som däremellan vill ut och förändra världen. Lika många män som kvinnor, det förtjänar att sägas än en gång. Om ett par dagar finns den även som pocket, den här smala boken. Tur att man har fel ibland, eller nåja ganska ofta…

Och nu på söndag åker jag åter till Lars Lerins Sandgrund med dess fantastiska konstsamling. Det är bilder att drabbas av, inte minst för en starkskör person… Där ska vi fira min vän och författarkollega Aino Trosells nya bok ”En egen strand”. På dess omslag står det att det är en bok om att gå sönder och ändå gömma sin dröm. Det är en beskrivning som fångade mig och som visade sig stämma. Och vilken vrede! När jag läste den fångades jag av den vreden och kunde inte sluta läsa.

Välkommen till Sandgrund för att höra mig och författaren Linda Olsson samtala med Aino om hennes bok. Och mycket annat som man kan läsa om på affischen här ovan.

4 comments

  1. finalina73

    Det är en underbar bok som på ett så fint sätt får många av oss att förstå att vi inte alls är så ”konstiga” som vi nog gått runt och trott att vi var. Istället fick vi veta att vi bara är extra känsliga och hur ”normala” som helst, på vårt sätt. Tack för att ni skrev boken – den behövs verkligen. Stort lycka till på söndag,
    Solig hälsning Lina

Lämna gärna en kommentar här!

