Att gräva i skiten

Att gräva i skiten

Desto skitigare det är som jag skriver om, desto vackrare vrå behöver jag att skriva i. Och nu gräver jag i de riktigt mörka vrårna. Därför har jag plockat blommor och därför har min skrivarstuga blivit med sekretär. Jag har fyndat på Erikshjälpen och efter lagning och målning blev den precis så där som jag önskat. Ett stort antal lådor med faktamaterial, lösa lappar, fullklottrade anteckningsböcker, loppisgräddkannor med pennor och penslar, mycken ångest och många vackra ting. Jag är redo.

5 comments

  1. Ninna

    Väldigt fint! Mycket vacker sekretär! Men om det är där du sitter när du skriver, bländar inte ljuset dig då? När det kommer så där framifrån!

  2. Anna-Karin

    Kanske ett bra tips också för mig för att kunna skriva klart boken som jag håller på med, att göra det så vackert som möjligt omkring mig för att kunna skriva om det smärtsamma?

    Så fint du gjort det i rummet där du ska skriva.

    Lycka till med boken, Doris!

    Kram/Anna-Karin

Lämna gärna en kommentar här!

