Mångalen

Mångalen

En enorm fullmåne och en stekhet lägenhet, det är en utmaning för någon som redan i normalläget inte sover så bra. Men å andra sidan får jag mycket gjort. I huvudet skriver jag tillräckligt många böcker för att rymma ett helt bibliotek, jag går genom ett otal hälsoproblem, löser de flesta världsproblem och skapar många alternativ för livets mening.

I Indien ger man gärna västerlänningar huvudmassage eftersom man tycker att vi har alltför mycken aktivitet i huvudet och är alltför lite närvarande i resten av kroppen. Men nu är det så med mig att de här vakennätterna är det inte bara huvudet som är uppe i fullt varv utan mina fötter blir också glödheta. Jag undrar vad det betyder. Kanske att jag ska bli en pilgrim och njuta mer av vallmon som blommar just nu? Å andra sidan hade jag ju tänkt lösa klimatfrågan i natt…

3 comments

  1. Irene Wiksten

    Mina vallmon blommar också och samma sömnproblem – tyvärr är jag inte lika duktig på världsproblemen när jag är sömnlös – fast nu senaste fullmånen vaknade jag fullständigt fridfull!!!

Lämna gärna en kommentar här!

