Tankar om det kanstötta livet

Tankar om det kanstötta livet

Jag har just ätit goda bullar och druckit kaffe på release för min kompis Maggan Hägglunds nya bok ”Maggans lilla starksköra. Om liv, kärlek, kantstötthet och annat mänskligt.” Jag är så förtjust i den där undertiteln. Kantstött känner jag mig ofta och kantstött är livet. Och just det är det mänskliga, det levande. Det gick åt många pappersnäsdukar när jag läste boken i helgen. Där fanns mycket jag kände igen mig i…

”Vänner är änglar som hjälper oss när våra egna vingar inte fungerar”, lyder ett citat i början av boken och en sådan vän är Maggan. På kvällen innan jag ska somna brukar jag tänka på vad jag är tacksam för den dagen och en tanke som ofta återkommer är vilken rikedom det är med vänner. Riktiga sådana som finns där när det stormar och blåser mer än vad man egentligen står pall för.

Lämna gärna en kommentar här!

