Gamla synder i det obarmhärtiga vårljuset

Gamla synder i det obarmhärtiga vårljuset

Solen skiner in genom mitt fönster, de vinterkalla mornarna är ändå ljusa och Marie Richardson sitter i Tundell Salmsons studio och läser in min nya novellsamling. De gamla synderna syns i det skarpa vårljuset lika tydligt som dammråttorna och de oförklarliga och otaliga fläckar som täcker min fönsterruta. Nu träder de fram, berättelserna om vintern då allting frös, om kvinnan som hela sitt liv tänkte på mysteriet med flugan, om den som syntes vara en lycklig människa, om hur det kan vara när fru Olsson från Älandsbro åker till Indien eller en dotter åker på kurs.

2 comments

  1. Tammar Annes

    Herreje, det här verkar spännande, å jäklar i de snuset va nyfiken jag e åti käringa från Äland.
    Vad jag längtar till jag får läsa. Huga!

  2. Doris

    Huvvaligen kan man sannerligen säga Tammar Annes! Nu är det bara en månad kvar tills boken är klar!

Lämna gärna en kommentar här!

