Höstfunderingar

Hösten är här och med den har skrivardagarna på Kungliga biblioteket startat igen. Allt är sig ganska likt förutom att Humlegården där utanför går alltmer i gult. Idag, när jag var på väg in i biblioteket, hejdade en äldre man mig och frågade om jag vet var statyn av Hjalmar Söderberg finns. Visst, i morse när jag gick förbi den, undrade jag just varför Hjalmar är så liten när nu Strindbergsstatyn i Tegnérlunden är så otroligt stor. Då jag visat mannen var statyn står, börjar jag undra fler saker. Sådant som varför vill han egentligen se Hjalmar Söderberg? Och den frågan i mitt huvud föder i sin tur sjuhundraelva spekulationer. Med mycken fantasi har man ingen tid att ha tråkigt.
 
Imorgon, torsdag klockan 19 talar jag om ”Drunkna inte i dina känslor” i kyrkan vid Brommaplan. Det gäller att inte drunkna i sina frågetecken och sina tolkningar heller.
 
Och snart är det bokmässa i Göteborg, jag är där alla fyra dagarna. Funderar på om jag ska bära hatt nu när jag fyllt sextio.Bild
10 comments

  1. Tammar Annes

    Du klär i hatt! Inte bestämmer åldern när vi ska ha hatt, hahaha. Men…på Din lilla huvudknopp, skulle jag gärna vilja se en kornblå hatt med stora brätten och den där speciella A-son stukningen. Tjusigt värre!

  2. kerstin scott-eriksson

    Jag var förkyld, så jag åkte inte ut till Bromma. Blev det bra samtal?
    Kram Kerstin (Det fungera att ge kommentarer nu!)

  3. kerstin scott-eriksson

    Kom på att jag tycker du är cool i hatt, det är klart du ska ha den på bokmässan oavsett du är 60 eller inte!!

  4. catharina vesterinen

    Hej! Inte en kommentar på inlägget men till boken. Ögat fångades av omslaget när jag passerade fönstret till en bokhandel, nyfikenheten ledde mig till provläsning på adlibris och sedan ett inköp – det var som att efter 50 år plötsligt ha fått fatt i en manual till sig själv! Saker som man försökt förklara, beskriva, försökt begripa själv. Och så finns det fler… En fantastiskt skön känsla och en stor hjälp ska du/ni veta! Och så blir man ju mer nyfiken naturligtvis, hur fungerar/hanterar starksköringar bredd och djup i relationer tex?

  5. Doris

    Tack för hattkommentarerna! Jag får fundera på en kornblå…:) Det är något särskilt med hatt, då jag i trettioårsåldern började gå i terapi köpte jag plötsligt två hattar! En lila och en svart. Och tack Chatarina för kommentaren om Drunkna inte i dina känslor. Din fråga kan man verkligen fundera över… Till Inger vill jag säga att det inte finns någon sådan sida. Som starksköring hushållar jag med resurserna och kan inte ha så många föredrag. Men nu närmast talar jag och Maggan på bokmässan i Göteborg.

  6. Carro

    Hej!
    Hade så gärna velat lyssnat när du pratade om bästa boken “Drunkna inte i dina känslor” men bor inte där.
    Kommer du eller ni båda hålla typ föreläsningar eller prata om boken fler gånger??
    Kram

Lämna gärna en kommentar här!

