Nä inte överkänslig!

Som det stod i programpresentationen. Sensitivt begåvade är vi och det innebär inte alls att vara överkänslig. Mitt i det där långsamma livet blev det lite annat liv. I morse var Maggan och jag med i TV4 Nyhetsmorgon och pratade om ”Drunkna inte i dina känslor”. Och varje gång är det ju samma sak, så mycket man vill säga och så lite man ändå hinner… Här nedan kan du se morgonens inslag. Själv återvänder jag nu till den lugna lunken och snusar likt tjuren Ferdinand på blommorna där under korkeken.

Här kan du se inslaget från Nyhetsmorgon,

6 comments

  1. ACZD

    Boken här super bra. Jag har länge vetat att jag är precis så. Jag har länge jobbat med att få det lättare och att kunna sortera bättre men ärligt alla dessa råd har iallafall gjort mitt liv och min familjs liv ännu lättare. Tack för att ni skrev denna underbara bok och för att ni så öppet dela med er av er själva. Många kramar /Författaren ZitaZoo

  2. blygamyran

    Jag gillade verkligen att ni var med i nyhetsmorgon och att eran bok sprids! Det känns så fint och gott att kunskapsluckor kring högkänslighet fylls. Jag är själv en introvert, blyg och starkskör person som brinner för att lyfta upp den tysta personligheten i ett positivt ljus. Därför har jag startat en hemsida för just starksköra, blyga och introverta, ett ställe som är välkomnande, positivt och upplyftande istället för tvärtom som samhället allt för ofta är. Kika gärna in på: http://www.blygamyran.se 🙂 Kram och pepp från Helena!

    • Doris

      Vad roligt med din hemsida Helena! Jag var in och kikade lite och såg att du samlat lite av varje. Lycka till med fortsättningen!

  3. Johanna Mellqvist

    Hej!
    Jag är en tjej på 23 år som inte riktigt alls fattat att jag känner som jag gör, speciellt om jag träffar vissa personer som ger ut så mycket olika eneriger och intryck att jag bara vill gå och lägga mig efteråt för att mötet var så himla påfrestande. Sen fick jag se boken ligga där hos mamma och pappa – sträckläste den och nu, nu förstår jag att jag tagit in så himla mycket intryck och att det är därför jag är så trött. Det förklarar också varför jag ibland gråter när jag ska prata om vissa saker. Barndomsminnen tex. Då är det svårt att hålla tårarna tillbaka, speciellt om det dyker upp en doft som påminner starkt om det.

    En annan sak som jag förbryllades mycket över var att det på något sätt kopplades ihop med min sjukdom. Fick reda på i januari att jag fått diagnosen Crohns – som är en tarmsjukdom. de vet inte varför den uppstår men just det där med stress och den berg och dalbana med kreativitet och deppiga dagar, ångest osv. kanske har påverkat att den faktiskt kom till. Och det lustiga är att man kör med samma ”bot”, ta det lugnt, ta hand om dig själv, stressa inte, ät regelbundet, motionera osv. Nästan allt kopplade jag till min sjukdom som jag måste lära mig att leva med eftersom den är kronisk.

    Nu har jag dock fått mig en förklaring till varför jag mår som jag gör och reagerar på vissa saker och funderar så mycket över verkligen allt. Dock kan jag inte skilja på vad som är min sjukdom eller bara känslor ibland. Allt är mycket nytt än men jag håller på att lära mig för fullt!

    Vill bara säga tack! Tack och tack! för att ni skrev boken. Det har ljusnat på min annars grådaskiga väg! Det finns mycket jag skulle vilja säga, men får liksom inte ur mig allt. Men åter igen. TACK!

    //Johanna Mellqvist

Lämna gärna en kommentar här!

