Tröst

I förra veckan spelade jag och Maggan in bonusmaterial till ljudboken ””Drunkna inte i dina känslor”. Varje gång vi blir intervjuade händer något nytt inuti mig själv. Nya tankar och känslor inför att vara både stark och skör. Just den här gången mindes jag efteråt hur det var att vara tonåring med den extra känsligheten. Hur lite jag visste om hur jag skulle hantera den och hur annorlunda jag kände mig. En känsla av utanförskap som handlade mer om alla de starka känslorna inombords än om de egentliga förhållandena. På ett försenat tåg från Stockholm hann mycket virvla runt i mig. Och  jag önskar att mitt ibland så kaosartade inre då hade kunnat bli omhändetagen av mitt nu vuxna jag. Det gick förstås inte. Men idag kan jag det. Kan minnas, hålla om och tala tröstande till den där inre bilden av en mycket blek tonåring med långa ben och svarta ringar under ögonen. Tonåringen som tröstläste bland annat Gunnar Ekelöf, som en radioreporter i morse hittade i skrivarstugan där jag nu suttit en dryg vecka.

Här är en länk till intervjun med mig i P4 Gävleborg. Inslaget handlar om mitt författarskap, om ”Drunkna inte i dina känslor” och ”Till mamma på mors dag”. Och katten Selma fick också vara med!

http://sverigesradio.se/sida/ljud/3975905?play=3975905&playtype=S%C3%A4ndning&t=732

Lämna gärna en kommentar här!

