Till mamma på mors dag

Och så regnar det igen… Jag undrar hur mycket regn det egentligen finns och om våren någonsin tänker komma. Igår kväll gav jag upp hoppet och bestämde mig för att ta årets första dopp oberoende av vädret. Havet var inte kallt. Det var isande. Ändå tycker jag att det är så skönt med det där hastiga doppet innan jag rusar in i värmen. Kanske har jag alltid tyckt om kontrasterna. Bastu och snö. Storstadsvimmel och total tystnad på de stilla platserna. Örtte och tårtfrossa. Lagom har jag nog aldrig varit.

Lagoma är inte heller personerna i mina romaner. Den senaste heter ”Till mamma på mors dag”. Den handlar om relationer, om hur vi alla påverkar varandra, om mammor och döttrar, om klassresor och barndom. Men mest av allt handlar den om det svåra, det vi inte riktigt orkar se eller minnas. Om att det går att börja om. Att välja vem man vill vara.

Det är min erfarenhet. Det går att börja om

Och nu släpps ”Till mamma på mors dag” i pocket

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170376441

5 comments

  1. mon

    Hej Doris, vill bara kolla med dig en sak, skrev så här i min blogg igår:”
    Känner mig deppig och hängig
    trött. Vet inte vad det är med mig, kan det vara pencillinet jag börjat med…..? De får man ju också förhöjda levervärden av , lite läskigt.
    Känner inte för att träna i kväll alls, igår blev heller ingen träning, utan jag gjorde som rådet i min kloka bok var, gör något roligt och mysigt när du känner så här och hyrde en film. Men jag ångrar mig nu, hade mått bättre om jag tränat igår . Jag är rätt säker på det”

    Så min fråga, jag följde mina känslor och tog det lugnt men idag känns det ännu värre och jag har absolut ingen lust att träna karate ikväll, tror jag mått bättre om jag ändå hade pressat mig ut igår att springa…..vad säger du om detta tänk?kram Mon

  2. dorisdahlin

    Ja då är frågan om det är därför att du är van att pressa dig så hårt att du får dåligt samvete av att inte ha ha gjort det? Eller om du skulle ha mått bättre av att träna? Som vi skriver i boken hjälper ju motion ofta oss som har den extra känsligheten. Bara du vet…

  3. mon

    Tack snälla för svar, japp så är det nog, lika bra inse att just träning mår jag bara bra av och är undantaget att pusha mig själv. Tyärr blev jag skadad idag!Typiskt!!

Lämna gärna en kommentar här!

