Balansen mellan stark och skör

I morse när jag gick ut för att hämta tidningen var marken täckt av frost. Det blåser isande kalla vindar här och jag undrar fortfarande när den där våren tänker komma. Det är lika grått idag som det var den dagen för flera veckor sedan då Svenska Dagbladet gjorde den intervju som publiceras idag. Det är en artikel med Maggan och mig utifrån den nya boken, ”Drunkna inte i dina känslor”.

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existentiellt/viktigt-hitta-balansen-mellan-stark-och-skor_7123507.svd

När jag öppnar tidningen har jag redan glömt bort vad jag egentligen sa den där gången. Men nog känner jag igen det. Känslorna som svallar. De starka reaktionerna på dolda konflikter och glättade ytor med sorg där under. Det sanna, de starka känslorna hos människor som själva bär sina känslor det har jag alls inte svårt för. De översvämmas jag inte av. Och meditationen varje morgon hjälper mig att sortera, att inte stänga till om mig, våga känna och ändå inte drunkna i mina känslor.

Lämna gärna en kommentar här!

