StarkSköringens revansch

Jag kan nog skippa frågetecknet i rubriken för det förra inlägget. Eller snarare skippa hela rubriken. Så mycken vår är det inte precis… I helgen var jag strax norr om Gävle och där snöade det. Snöade! Annars handlar det mesta fortfarande om ”Drunkna inte i dina känslor”. För mig och Maggan som ofta känt oss annorlunda och fel är det mycket speciellt med alla som känner igen sig i det vi skriver. Visst, vi lärde oss ju under arbetet med boken att vi är många. Att forskarna anser att det både bland djur och människor är uppemot 20% av flocken som är utrustade med en extra känslighet. Att en av forskarna – Elaine Aron – säger att åminstone en tredjedel av alla extra sensitivt begåvade också är utåtriktade. Eller som vi kallar det StarkSköra. Men ändå! Det är en sak att läsa om forskning och att förstå det rent logiskt och en annan att få det så påtagligt och så nära som när läsare, bloggare, journalister skriver om sina egna upplevelser.

Under fjorton dagar gästbloggar jag på Passagen utifrån boken, så under den tiden blir det mer sparsamt med inlägg på den här bloggen. Men följ mig gärna på Passagen i stället. Just nu lottar de också ut boken. Jag gillar rubriken som de satte på utlottningen. StarkSköringens revansch. Jajamen!

http://www.passagen.se/karlek/starkskoringens-revansch.-vinn-boken

 

 

 

Lämna gärna en kommentar här!

