Vår?

I lördags när Maggan och jag åkte till bokmässan i Örebro vräkte det ned så mycket snö att tåget blev stående strax utanför Stockholm nästan en timme. Vi hann tänka att vi nog inte skulle hinna komma fram i tid för att prata på vårt första seminarium, men vi hann! Och i Örebro var det vår! Torra gator i stället för snömodd och en så varm sol att jag kunde skala av mig vinterkappan. Men bäst av allt grässlänter fyllda av krokus och påskliljor. Vår och läsare! En oslagbar kombination. 

Just nu är det härligt trots de kalla vindarna i Stockholm. Jag går omkring och småler mest hela tiden. Drunkna inte i dina känslor fortsätter att ligga på topplistorna och tidningarna fortsätter att skriva. (Nu i veckan Damernas Värld. Artikeln finns på min hemsida) Kanske finns det hopp om ett samhälle där vi inte behöver vara låtsasstarka, där ytan inte är det viktiga, där känslor får finnas och mest av allt där människor får vara precis som de är. Där den extra känsligheten blir en tillgång och inte en börda.

Och min hemsida har fått nya vårkläder och fyllts med allt möjligt som artiklar, TV- och radioprogram, frågor och svar, samt utdrag ur mina olika böcker. Själv behåller jag vinterkappan och handskarna på ett tag till. Men det blir särskilt skönt när jag slipper handskarna eftersom det ofta blir något fel där. Idag går jag omkring med två högerhandskar…

www.dorisdahlin.se

 

Lämna gärna en kommentar här!

