Släng dig i väggen Zlatan!

Jag har varit ledig en vecka under påsk och under den veckan hann Drunkna inte i dina känslor klättra högt på Adlibris och Bokus topplistor. Ute på den stilla landsbygden, bortkopplad från allt, kom plötsligt ett sms. ”Ni ligger 6:a på topplistan!” Och sedan låg vi tvåa och etta! Före Zlatan och alla kokböcker! Nåja, fullt så högt upp låg vi inte så länge, men fortfarande är vi där! Det säger en hel del om hur många vi faktiskt är som är sensitivt begåvade… Och tack, tack, tack alla starksköra som hör av er! Jag är inte ensam om att känna så mycket. Det önskar jag att jag hade vetat när jag var ung och kände mig så annorlunda och framför allt så fel. Vi är rätt många som har en förhöjd känslighet. En gåva som ibland är knepig att leva med, men som egentligen är en stor tillgång både för oss själva och för vår omgivning.

Ni som är i Örebro under helgens bokmässa kan träffa mig och Maggan där på lördag. Klockan 12.30 har vi ett seminarium och klockan 14.00 är det samtal i soffan med oss. Kom och heja om ni är där!

http://orebrobokmassa.se/?page_id=1992

5 comments

  1. Gudrun Alvebro

    Stort Tack för boken ”Drunkna inte i dina känslor.”
    jag tycker att den är lättläst och trevlig att läsa.
    jag är född 1953 och har alltid fått höra som barn och tonårs att jag var för känslig. jag är uppvuxen i en stor familj och det blev ett talesett du är så känslig så du kan inte se det här osv.. det var väldigt kränkande för mig.
    Jag har hittat vägar som vuxen och vet vad jag tål o inte någorlunda nu och har också gått på terapi. Va!! det är märkligt att vi ska vara så missförstådda. upplever att jag har mycket glädje av min känslighet ännu mer efter att läst er bök. Jag har skrivit dikt på amatör nivå länge..
    Jag hajade till när ni nämnde ”under stenen” jag har för många år sedan skrivit en dikt som handlar just om det.

    Ser hur Gud går i den grönskande
    gården i lust
    ropar mitt namn
    sårbarhet kom så leker vi
    och dansar över ängarna
    gömd bakom stenen för att inte synas
    men när jag kommer fram
    ska vi dansa över ängarna.

    Bakom stenen ligger jag gömd för Gud o människor.
    jag till hör de ”stark sköra” Helt klart.

    Jag har också målat många målningar med murar och de med hål upplevelsen av att folk bara kliver på och jag kan inte göra något åt det. jag målar ur mitt inre ju, tidvis har jag målat dem, murarna antagligen för att skydda mitt inre.

    Gudrun Alvebro

  2. Doris

    Tack Gudrun för att du delade med dig! Vad fint att du målar de skyddande murarna och att du skriver!
    Doris

  3. Rinella Garhn

    Tack och Äntligen

    Jag har nu läst färdigt boken”Drunkna inte i dina känslor” .Tack för jag äntligen har fått förklarat för mig vad som har varit med mig. Jag har funnit ”Rinella manualen” , nu kan jag börja forma mitt liv utifrån hur jag fungerar.
    När jag ser tillbaka i mitt liv förstår jag att om jag hade haft förståelse till hur jag fungerar, hade mitt liv sett ut på ett annat sätt. Men samtidigt förstår jag också varför jag har valt att gå andra vägar i mitt liv . Mina dippar kommer inte försvinna men jag kommer att hantera de och mig själv på ett ömsint sätt nu. Äntligen har jag förstått innebörden av ordet återhämtning så att jag kan nu ge mig själv återhämtning.
    Igår läste jag färdigt boken efter att läst den i 3 dagar, för varje sida har jag kunnat lätta på tegelstenarna i mitt bagage. Så lätt blev det att jag har idag dansat med vinden vid havet. Och jag har köpt mig en vacker ask för min akut-låda.

    Denna sommaren kommer jag att självcoacha mig genom tips från RinellaManualen.

    Tack ni har gett mig en förklaring till varför mitt liv har sett ut som de gör. Men framförallt har ni gett mig de verktygen som jag har sökt efter i så många år.

    Mitt Varmaste Tack

    Rinella

  4. Doris

    Rinellamanual! Vad härligt att du gjort en sådan. Lycka till med din självcoaching och med verktygen!
    Doris

Lämna gärna en kommentar här!

