På väg mot Göteborg

Jag packar väskan inför att åka till Göteborg. Maggan och jag ska prata om “Drunkna inte i dina känslor” för en grupp återförsäljare. Än är boken inte tryckt, men omslaget är klart och nu ska vi för första gången berätta om vad vi egentligen skrivit.

I Göteborg ska jag också träffa Ancki. Avsändare: Doris Dahlin Box 542 B Härnösand Sverige Världen Universum! Så skrev jag bakpå breven till henne då vi började brevväxla. Inte kunde jag ana då att vi fortfarande skulle vara vänner mer än femtio år senare. Inte kunde jag heller tro att jag skulle få se så mycket av världen trots att jag inte blev flygvärdinna som just då var mitt drömyrke. (Och tänk vad glad jag är så här efteråt, att man på den tiden inte fick bli flygvärdinna då man som jag var närsynt. Flygvärdinnan Doris skulle spillt drinkarna över både sig själv och andra, skällt ut alla snorkiga typer och rätt vad det är börjat böla)

Nuet och historien går samman med varandra. I Göteborg ska jag också träffa min nyfunna kusin Carina och min författarkollega Aino. Goda möten. Goda samtal. Det behöver jag. Nu ska jag bara packa en rejäl livboj också. Man vet aldrig hur det kan bli med de där drunkningstendenserna hos mig själv…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Om HSP

2 comments

  1. Tammar Annes

    Flytväst! Lättare att packa ner.
    Jag önskar er båda Härnösandstjejer en behaglig resa och lyckosamt möte, i härliga Gbg.
    Haha, flygvärdinneyrket va min dröm också, min far som kunde vara väldigt taktfull ibland, sa att det va väldigt trång gång i flygplan, och jag va alldeles för kort…också.

Lämna gärna en kommentar här!

