Harry Potter speaking

Nu när jag lite långsamt vinglar runt på aningen osäkra ben får jag gott om tid att tänka. Och i huvudet surrar något som en av läkarna på Kanarieöarna sa till mig. “This is not the right time to be a good soldier”. Nej nej nej. Jag är så trött på att vara det. Jag trodde jag slutat Och så är jag det till och med i halvt medvetslöst tillstånd… Det går an att vara klok och leva efter vad man lärt sig så länge livet löper på som vanligt. Men när rädslan slår till är det lätt att ramla tillbaka i de gamla hjulspåren.

3 comments

  1. carina

    Sant. Men jag tänker även att du kanske är lite väl hård mot dig själv nu. Det var ju inte bara det som hände,utan även att det hände i en främmande miljö, annat språk, annan kultur osv. Den lille tappre soldaten i dig kom möjligen fram för att skydda dig i en situation där du var väldigt utelämnad ( även om du var väl omhändertagen men det vet man ju inte i det läget ) ….

Lämna gärna en kommentar här!

