Nystart

Så har det nya året startat. Snart har de två första veckorna gått. Det finns något förväntansfullt med ett nytt år. Som om allt nu vore möjligt.

Och det här året har börjat bra. På årets första dag stakade jag mig ganska mödosamt fram i skidspåret, men kände ändå att det går framåt, det går åt rätt håll. Idag har varit en sådan dag som började med att jag var sur på insidan och att jag därefter blev glad inuti men genomsur utanpå. Inget paraply, ingen regnjacka utan en täckjacka som blev bara tyngre och tyngre av allt det där regnandet. Nu hänger kläderna på tork och jag är nöjd här under min pläd och med en stor tekopp bredvid. (Rooiboste med blåbärssmak – mycket gott.) Glada nyheter är att “Till mamma på mors dag” kommer som pocket i vår och att “Skammens boning” och “Vi vet nog vem du är” redan kommit ut som POD-böcker, vilket innebär att de alltid kommer att finnas tillgängliga. Det gläder mig i den här tiden då många böcker blivit en förbrukningsvara som snabbt reas ut och försvinner.

Lämna gärna en kommentar här!

