Änglars makt

“Giv mig ej guld ej prakt giv mig blott änglars vakt”, de orden ur Sibelius Julvisa gråter jag till varje advent. Glädjetårar. Människokärlekens tårar. Och att jag ibland sjunger fel och sjunger “änglars makt” säger kanske en del om vad jag egentligen vill. Ja, nu är den då här alldeles strax, den efterlängtade julen. I stället för julkort får du ett kapitel om julen, hämtad från min bok Skammens boning. Tack vare änglars vakt, änglars makt sitter jag här idag. Och jag tänker på de goda änglar jag mött i mitt liv. Många av dem finns inte kvar här på jorden, men de lever i mig.

Jul, Skammens boning

Lämna gärna en kommentar här!

