Advent! Och boksignering…

Äntligen är det advent! Vad jag tycker om den här årstiden. Jag binder röda band runt lingonkransen, hämtar upp alla de gamla sakerna från källaren, virar varsamt fram dem ur allt skyddspapper. Tankarna kommer och går. Ängeln jag sparade ihop pengar till, julbocken och kyrkan som pappa gjorde, tomten från moster Mary och krubban från moster Signe. Men julduken vem broderade den? Och hur gamla är de där elljustakarna egentligen? De var ju gamla redan när jag var liten. Tanken svindlar. Allt de varit med om. Och jag med. Ett kort ögonblick tänker jag att ja visst det är för tidigt för allt utom adventsstjärnan och ljusstakarna men strax backar jag – nu NU vill jag ha dem.

Nästa söndag är jag och många andra författare på Södra teatern. Då kan du också köpa signerade böcker. Allt det kan du läsa mer om i den här länken.

Du som befinner dig någon annanstans kan maila mig namn och adress samt om det är du eller någon annan som ska få Till mamma på mors dag så får du en signerad bok hem i brevlådan i stället.

3 comments

  1. Yvonne

    Ler igenkännande. Bara stjärnan och stakarna till att börja med…
    Men tomtarna i trappen kan nog också vara framme och den tjocka härliga tomten i fönstret och den lilla nya jag köpte på Råsunda varuhus i fredags och, och, och….

Lämna gärna en kommentar här!

