Överflöd och ordransonering

”Språket är för människan vad vattnet är för fisken.” Jag vet inte vem som sa det men kloka ord är det. Ett språk önskar jag alla. Mängder av olika, blommande, vildsinta språk.

Å andra sidan finns det dagar och personer som jag vill införa ordransonering för. Helst nu direkt. Vissa personer har redan för länge sedan förbrukat sina ransoneringskort.

Själv har jag bestämt mig för att jag har en massa ord kvar att förbruka. Jag skriver och skriver. Oj vad jag skriver.

One comment

Lämna gärna en kommentar här!

