Så här efter bokmässan:

Halsen är hes. Huvudet är överfullt. Fötterna suckar. Men himmel vad kul det varit!

Allra bäst var som vanligt att möta alla dessa bokmänniskor – läsare och författare som pratar ord, bokstäver, moderskap och meningen med livet. Idag ska jag ligga i soffan, dricka oändliga mängder te och fundera över allt som hände de här dagarna. Redan nu surrar det här i mitt huvud. “Symbolen uttrycker det som inte kan sägas i ord. När symbolen drabbar oss emotionellt bär den ett starkt budskap om var vi befinner oss eller är på väg.” De orden sa samtalsledarna på det enda seminarium jag hann besöka. Till skillnad mot de där enorma tillställningarna med kändisar och högljudda mikrofoner var det här ett långsamt, stilla samtal utifrån boken “The book of symbols” som just kommit ut. Den kom 11 år senare än planerat och författarna hade arbetat på den i 14 år. Vad glad jag blir över sådant allvar. Glad över viktiga samtal om mammaroller, livslögner och vad vi gör av livet.

Och nu, just nu, stiger en röd sol upp över hustaken. En symbol så god som någon.

One comment

  1. Tammar Annes

    Och då, lät Signe upp sin ljuva stämma, där uti Skå. På ”översta” altanen.
    Just, när morgonen va som vackrast.- Din klara sol går åter upp…Jag tackar dig, min…

Lämna gärna en kommentar här!

