Bokmässan

Snart är det läsfest! Jag packar inför bokmässan i Göteborg. Eller tänker mest på att jag borde packa utan att riktigt kunna bestämma vad jag ska ta med. Så velig är jag en del dagar. Sköna sandaler är det enda jag hittills lyckats stoppa ned i väskan. Det brukar vara varmt och trångt och finnas en oändlig rikedom av intressanta böcker och samtal så bekväma skor är det viktigaste. Jag minns när bokmässan startade för 26 år sedan då var det inte alls så trångt, 5 000 läsare, bibliotekarier och författare var det visst det året. Och 100 000 nu. Ingen kunde väl ana att det skulle bli så stort. På den tiden var jag bibliotekarie i Härnösand, men jag skrev då också. Skrev och samlade alla dessa ord och papper som jag fortfarande hittar undanstuckna här och var. Handskrivna eller nedknackade på skrivmaskin. Skrivmaskin och Tippex… ja ibland känner jag mig verkligen som hundra år…

På nedanstående ställen pratar denna hundraåring under mässan:

Fredag
11:00 Författarförbundets scen A01:60
16:00 Ordfronts monter B07:21

Lördag
14-14:45 Seminarium: Mor är rar? Sal H1
17:00  ABF:s monter B09:19 Mamma Mia. Majgull Axelsson, Viktoria Myrén och jag samtalar om moderskap med utgångspunkt i våra respektive romaner Moderspassion, Till mamma på mors dag och Iris

Lämna gärna en kommentar här!

