Besatt

Just nu skriver jag dagbok som en galning. I den där stora blå tioårsdagboken där jag skriver en liten bit varje dag, i den lilla röda som jag haft som reflektionsbok i många år och i en vit där jag med jättelika bokstäver textat ordet JAG på omslaget. Ja jag vet, det kan verka lite överdrivet att skriva i tre böcker, men de har alla olika funktioner. Och dessutom är jag ju överdriven. Det har jag alltid varit. Eller besatt som det står i en intervju i nya numret av Arbetaren/Zenit.

Besatt, tänkte jag först när jag läste artikeln. Inte är jag väl besatt. Men ju mer jag tänkt på det ju mer har jag insett att det är just det jag är. Besatt. Och när jag tänker några vändor till inser jag också att det är just det jag vill vara. Besatt. Hängiven. Brinnande. Och nu är jag som sagt besatt av dagböckerna. Snart, snart, tänker jag medan jag skriver i dem. Snart ska de olika bitarna i mitt liv bilda ett prydligt mönster och allt det där jag skriver och lever ska få tydliga rubriker och en klar inriktning. Fan tro´t.

Tre dagböcker

2 comments

  1. Eva Ermenz

    Skönt att se att det finns flera författare som är besatta och som älskar att vara det. Jag har lika många anteckningsböcker på gång – det är livsnödvändigt! För att inte tala om pennor. Rätt spets, rätt färg, rätt grepp. Det estetiska inte att förglömma…
    kram
    Eva

Lämna gärna en kommentar här!

