Bananskivare

Igår såg jag en hel varukorg med bananskivare. 99 kronor styck. Det är något förfärligt sorgligt med en värld som säljer bananskivare.

Annars är det just nu så att jag går omkring med alltför många idéer om vad jag vill skriva. Nästa år fyller jag sextio. Tiden är inte oändlig. Får man tänka så i en tid då krämpor ska tänkas bort, rynkor botoxas och lidandet förnekas? Livet är inte oändligt. Vi vet inte någonting ens om nästa minut. Livet är alltför kort för bananskivare.

3 comments

  1. Bea

    Ja det är det då verkeligen! Men än blir det väl många böcker!? Jag har just läst ut din Till mamma på morsdag. Den fick mig att tänka på många saker jag inte riktigt tänkt på jag kunde ibland inte läsa vidare utan fick lov att ta en paus för eftertanke. Jag fick så många tankespår om min mamma

  2. Tammar Annes

    Ja, nog är det så.Sorgligt med en bananskivare,och vad DYRT, jag menar, det är ju hur enkelt som helst att skiva en banan. Med en sked, med en kniv, med vad du har till hands. Att fylla sextio år,är inte så enkelt.(Kan bli vääldigt dyrt)Tiden är inte oändling? Ja, så får man tänka, i botoxens, värkens,och i eländets värld.Nä, vi vet inget om nästa minut, eller sekund.

Lämna gärna en kommentar här!

