Livet och ledigheten…

De lediga veckorna är över och allt är som vanligt igen. Nej inget är ju egentligen som vanligt, det är det aldrig. Saker, människor, företeelser, platser, allt förändras. Inte minst jag själv. Idag är en dag då jag varken vet ut eller in.

Jag borde vara utvilad, klok och fräsch som en nyponros efter alla dessa dagar med långa promenader, simturer i det i år så varma havsvattnet, meditation och vänskap. Men det är jag inte.Var det inte John Lennon som sa “Life is what happens to you while you are busy making other plans”?

För den som vill läsa lite mer om och se bilder från min sommarplats är här en intervju från Arbetarbladet i somras. http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.3720662–man-kan-valja-hur-man-lever-sina-liv

Rubriken vill jag dock ljudligt protestera mot. Nej så sa jag inte. Man kan inte alltid välja hur man lever sitt liv. Mycket kan man välja. Mycket kan man inte. Det finns ett förakt bakom att påstå att allt är ett val. Det föraktet är inte mitt.

Och så en bild från när jag i lördags var på den vackra ön Vitgrund. Någon hade för en dag skapat en konststig där människor gjorde allt möjligt – målade på stenar, skapade skulpturer av trädgrenar och fågelägg, berättade vackra ljusstakars historia eller målade som jag. Härligt!

Vitgrund

Vitgrund

2 comments

Lämna gärna en kommentar här!

