”Jag luktar inte så här i vanliga fall”

I mycket tidig morgon vandrade jag iväg, vandrade bort stress och vardagsirritation, fick tid att andas. Nu sitter jag här och ser ut över min maskrosäng och lyssnar till de intensivt glädjesjungande fåglarna. Bredvid mig har jag en vacker kaffekopp jag köpte på loppis ifjol. Det är lustigt det där med kaffet som alltid varit onyttigt och nu plötsligt blivit nyttigt. Och jag fnissar lite för mig själv när jag tänker att jag måste anat att detta skulle komma då jag plötsligt för några år sedan började gilla kaffe efter att mest ha varit tedrickare. Bredvid mig ligger också senaste numret av tidningen PS/Leva där jag är intervjuad om den nya boken. Jag kom till den intervjun direkt från en ayur vedisk massage så när jag mötte den för mig okända journalisten var jag rejält inoljad från tå till yttersta hårstrå. Dessutom stank jag av indiska örter. ”Jag luktar inte så här i vanliga fall”, minns jag att jag sa. I övrigt var min avslappning så total att jag inte riktigt minns vad jag pratade om. Men trevligt var det!

Här kan du läsa resultatet av intervjun: Intervju LevaPS!

Och här finns ett till inlägg i bokcirklar.se: http://www.bokcirklar.se/blog/view/gastblogg/ägg

2 comments

  1. Neta

    Jag läser just nu Till mamma på mors dag och den är så stark och bra att jag får lov att läsa en bit i taget

Lämna gärna en kommentar här!

