Det finns hopp om världen

Vilka isvindar som blåste i helgen. Jag fick ha mössa, vantar och täckjacka under mina tidiga morgonpromenader. Men sanslöst vackert var det när solen bröt sig fram mellan molnen och speglade sig i havet. Och isvindarna blev också mindre kalla när jag tänkte på Patrik Sjöberg och hans modiga avslöjande om de sexuella övergrepp han varit med om. Det han berättar ligger nära mig, nära “Till mamma på mors dag” som snart kommer ut. Det är ett fantastiskt mirakel att han överlevt och är ett ännu större mirakel att han nu talar om det och i och med det hjälper så många andra. Jag tänker på mina huvudpersoner de hade behövt hans berättelse. Det finns hopp om världen när sådant sker.

Under maj gästbloggar jag på Bokcirklar. Första inlägget kan du läsa här: http://www.bokcirklar.se/blog/view/gastblogg/

En kommentar

  1. Yvonne

    Ja huga vilket väder vi fått nu. Lunchpromenaden med mössa på men jag hade behövt vantar också

  2. Pia

    Och idag snöar det i vår vackra stad! Men du har så rätt i att nu finns det hopp om förändringar och en bättre värld. Jag ser mycket fram mot att få läsa din bok

Lämna gärna en kommentar här!