Att allt kan börja om igen

Jag tror aldrig att jag sett så många fjärilar som den här påsken. Blåvinge, Citronfjäril och alla de där som jag inte vet namnet på. De helt vita och de bruna med en vit kant ytterst på vingarna till exempel. Katten Selma har jagat dem alla men tack och lov inte lyckats fånga en enda. Desto fler ödlor fick hon dock fatt i. Jag kunde inte ana att det ens fanns så många. Ja det har varit en givande påsk. Att sitta i skuggan och läsa, bekvämt tillbakalutad i en solstol eller att halvsomna till radion och ett korsord det är verkligen den totala avkopplingen.

Tankarna har kommit och gått och där har varit tid för dem att få finnas. Att lidandet finns men också kan ha ett slut. Att allt kan återuppstå. Att också det sårigaste, det mest svåra kan få ett slut och att allt då kan börja om på nytt. Det är påskens mening för mig.

Och nu närmar det sig. Jag går här och väntar på telefonsamtalet som ska säga att “Till mamma på mors dag” kommit från tryckeriet. Eftersom jag redan pratat om den i både intervjuer och inför läsare så känns det märkligt att den ännu bara finns i min dator och i de där pappershögarna. Att också det sårigaste, det mest svåra kan få ett slut och att allt då kan börja om på nytt, handlar också boken om. Om det skriver jag ständigt. Om det handlar mitt vardagliga arbete och mitt liv.

Lämna gärna en kommentar här!

