Glad påsk!

Igår träffade jag en ABF-cirkel i  självbiografiskt skrivande. Ett gäng intresserade och trevliga pensionärer i Handels Klubb 800. De ses en gång i veckan och skriver om sina egna liv. Så härligt! Det önskar jag att fler gjorde. Så mycket det finns att dela med varandra och som vi alltför ofta springer förbi. Alla dessa liv, dessa historier. Jag tänker på alla de levnadsberättelser ni delat med mig i mail, brev, telefonsamtal. En sådan rikedom det är.

Nu är det bara onsdag kvar innan jag tar påsklov nästan en hel vecka. Men innan jag åker iväg är det skrivaronsdag på biblioteket tillsammans med min skrivarkompis Maggan. Härligt det med! Sedan går färden norrut, till havet några mil norr om Gävle. Där ska jag läsa, läsa, läsa. Vila. Och äta gott! Gästrikisk konstrunda ska det nog också bli. Glad påsk allesammans!

4 comments

  1. Inger Lindgren

    Men Doris!
    Om jag bara visste var du var i påsk så skulle jag hälsa på dig! Gästrikland skriver du, så du är nog nära mig för Gästrikland är ju inte så stort, å några mil norr om Gävle där är ju jag född..
    Stor Kram
    Inger Lindgren
    sandviken

  2. dorisdahlin

    Hej Inger! Det hade varit härligt om du plötsligt dykt upp! Som påskgumma kanske… Men nu är jag åter i Stockholm igen. Tänk så länge sedan vi möttes på den där kursen som Sandvik anordnade. Och ändå känns det som igår. Ni var ett härligt gäng!Hälsade andra om du fortfarande träffar dem.
    Doris

Lämna gärna en kommentar här!

