Vår!

I helgen har vi öppnat upp på landet, några mil norr om Gävle. Jagat dammråttor och muslort, njutit av snödroppar och havet som bryter sig loss från de sista isblocken. Däremellan satt jag i lä vid husknuten och läste dikter av Tomas Tranströmer och Att föda ett barn av Kristina Sandberg. Den är så bra att jag låg vaken och läste alldeles för länge i natt. Härligt att läsa någon annan – som på helt annat sätt – skriver om mödrar. Den här utspelar sig dessutom i mina gamla hemtrakter Västernorrland. Där pratade Kristina och jag för några år sedan om våra böcker. Jag tyckte bra om den bok hon nyss skrivit då också, men den här är ännu bättre! Som avslutning på helgen träffade jag min meditationsgrupp. Vi satt i en lång vilsam meditation, åt härlig linssoppa och talade om allt det fascinerande vi inte vet så mycket om. Och när jag kom hem fann jag den här artikeln om meditation: Länk

Lämna gärna en kommentar här!

