Rapport från en hamster

Jag har nyss kommit hem från en solskenspromenad. Trots blåst kunde jag plocka av mig mössa och handskar. Äntligen har våren kommit! Och äntligen är den nya boken som sagt hos tryckeriet. Jag passar på att röja bland alla gamla manusblad och alla varianter på datorn. Men oj vad svårt det är att slänga! Några av varianterna spar jag… och en del av alla de texter som jag under skrivandet klippt bort från den slutgiltiga texten spar jag också. “Den som spar när han har över, han har när han behöver” präntade min mamma in hos mig. Men det gäller väl egentligen inte alla dessa ord förstås… Någon gång ska jag starta ett nytt liv och sluta vara hamster. Men det vete sjutton när det blir.

I mitten av maj kommer “Till mamma på mors dag” ut. Så där lite lagom inför den riktiga mors dag. Lite konstigt är det allt att inte längre leva med Reseda och Elisabet som mina huvudpersoner heter. Nu lever de sina egna liv bland bokbladen och förhoppningsvis framöver i era huvuden.

Lämna gärna en kommentar här!

