Prata böcker

Igår var jag, Göran Greider och Kristian Lundberg på ABF och pratade om våra nya böcker. Det är något speciellt med att prata om en bok som ännu inte kommit ut… Att tvingas formulera vad som egentligen är hjärtemeningen i den och att på något sätt också sammanfatta boken. Hjärtemeningen är enklast. Men det andra är en ibland nog så svår avvägning av hur mycket jag ska säga och inte säga. Särskilt som både den här och min förra bok så mycket bygger på att sanningen avslöjas en bit i taget, att läsaren inte vet allt. Roligt var det i alla fall, det är det alltid att möta läsare. Den här gången var det Unionens seniorer. När jag hörde dem berätta om allt trevligt som de gör tänkte jag på min mamma som tyckte att hon aldrig haft det så bra och roligt som när hon blev pensionär. Hon reste, dansade och mannekängade med PRO. Så där kul som mamma hade och seniorerna igår har det, vill jag också ha som pensionär!

Förutom att själv prata om min böcker gillar jag också att höra andra författare berätta om sina böcker. Helst av allt vill jag då slänga mig i soffan och läsa de där böckerna genast. Så blev det inte i tisdags, efteråt skulle jag till Ordfront och gå genom det sista av mitt manus. På måndag går den till tryckeriet!

3 comments

  1. K-E

    Jag hade gärna varit med och lyssnat på den kombinationen av författare med anknytning till arbetarlitteraturen, det låter mycket spännande!

  2. Anna P

    Ja det stämmer bra det, precis så där roligt har vi pensionärer det – och så hinner vi läsa många böcker också!Nu i vår blir det din nya bok!

Lämna gärna en kommentar här!

