Motstånd mot det ena och det andra

Jag har börjat meditera igen. Varje morgon klockan halv sex sitter jag där med en filt om benen. Ack så skönt! Men vilket motstånd jag har innan … Jag har lika många argument för att slippa meditera som jag har för att slippa styrketräna. Det är märkligt det där med motstånd. Med skrivandet har jag ofta mest motstånd när det är något viktigt som ska fram. Något som mitt medvetande inte riktigt fått fatt i ännu. Eller som ligger nära något smärtsamt hos mig själv. Men vilken befrielse det är när orden väl kommer fram, när de finner sitt samband. Ungefär så är det med meditationen också. Innan vill jag inte. Men efter morgonens tjugo minuter där i min stol är jag så nöjd med mig själv. Världen är nyputsad och ren och jag är befriad från gammalt skräp. Så där är det väl med min nystartade styrketräning också. Befriad från gammalt skräp och fylld med nyupptäckta muskler ska jag bli! Målbilden med just det är att jag ska kunna sitta längre vid datorn än jag kan nu. Och att jag till sommaren ska kunna slå med lie igen! Utan att axlarna gör så ont efteråt … Tänk att det är så kul att slå gräs med lie. Vilket för övrigt en av personerna i min nya roman också tycker.

3 comments

  1. KARINA

    Det är så länge sedan jag mediterade och nu blev jag sugen att starta med det igen!Tack för din inspiration!Det ska bli kul att läsa om hon som slår med lie också!

  2. Doris

    Tack bra Anna! Jag har just avslutat morgonens meditation. Vi kanske satt där samtidigt på var vårt håll?

Lämna gärna en kommentar här!

