Skräckdygnet

Vilket förfärligt dygn jag haft. Plötsligt fattades några repliker i det slutmanus jag satt och rättade i. Jag fick för mig att jag gjort alla dessa små petiga ändringar i fel version! (Så går det när man gör om hundratals gånger och dessutom velar om det ena och det andra ska vara med eller inte) Vad jag våndades! “Jämförande dokument” sa min kloka redaktör och så satt jag där och kollade och kollade. Det var ju rätt variant! Jag hade kunnat dansa på vartenda bord i stan.

På söndag ska jag åka till Marieborgs folkhögskola i Norrköping och prata för deltagarna på en skrivarlinje. Där ska jag säga något om det där med att ha alltför många versioner och alltför många usb-minnen… Själv kommer jag väl att fortsätta som vanligt antar jag.

One comment

Lämna gärna en kommentar här!

