Nyårslöftet

Jag avslutade 2010 och startade 2011 med lyckliga stunder i skidspåret. Men nu har jag ont i den där axeln som så ofta ställer till det för mig. Jag anstränger mig allt jag kan för att inte slå på mig själv för att jag inte var mer försiktig. Självanklagelser är lika lite till nytta som efterklokhet. Om nu efterklokheten inte är för att lära inför framtiden förstås. Något nyårslöfte gav jag inte men jag tror att jag ska skaffa mig ett så här i efterhand. Detta år, från och med NU, ska jag lyssna än mer på min kropp. Att vara rädd om sig själv och om andra. Så viktigt. Och plötsligt tänker jag då på huvudpersonerna i min nya bok. Jag önskar dem att få vara rädda om sig.

One comment

Lämna gärna en kommentar här!

