Rapport från en hamster

Bloggen ska bli ny. Och hemsidan. Städa ut och göra nytt, det känns bra. Sedan ska jag bara städa mitt skrivbord också. Och förmå mig att slänga alla miljoner utkast jag gjort till romanen. Nu har jag ju ändå lämnat från mig manus till förlaget och behöver inte spara alla dessa lösa lappar, alla utskrivna manusark som jag antecknat och rättat i och alla de där idéerna och skisserna som inte fick plats. Jag är en hamster, det är bara att erkänna. Jag spar och spar och tror att saker ska komma till nytta en dag. I alla fall tills jag plötsligt får ett ryck och slänger alltsammans. Medan jag skriver är jag ju också orolig att allt jag skriver ska försvinna. (Det där med alla usb-minnen ni vet…) Har man en gång haft en dator som plötsligt kraschat så vet man hur det kan vara. Men jag ska inte bara skylla på den kraschade datorn. Jag hade nog varit likadan ändå. Jag spar på annat också. Böcker och gamla kläder till exempel. Urtvättade handdukar och presentpapper. Mammas alldeles för små kaffekoppar, rara vykort och stickiga halsdukar. Hur knäpp kan man bli.

2 comments

Lämna gärna en kommentar här!

