I väntan på tomten och en ny bok

Advent! Vad jag gillar det! Alla de där gamla adventssakerna som jag plockar upp ur lådorna i källaren. När jag tar fram ljusstaken mamma hade i köksfönstret, julbocken pappa gjorde den där julen och jultomten jag fick av moster Mary, springer verkligen tankarna i väg på det sätt jag skriver om i den förra bloggen. För att nu inte tala om tomtarna av toapappersrullar och jultavlorna som mina barn gjorde när de var små. Advent, väntetid, jag vet inte vad jag väntar på nu för tiden. Men fint är det med ljusstakarna och adventsstjärnan i fönstret. Den där stjärnan som från början symboliserade den stjärna som skulle visa vägen för de tre vise männen. De tre vise männen och minst lika många visa kvinnor behöver vi idag i det samhälle och den värld vi lever i. Kanske kan stjärnan idag vara det som visar oss vägen till att själva bli visa och hitta de rätta vägarna.

Advent, väntetid, tanketid. Mest av allt väntar och tänker jag just nu på min nya roman “Till mamma på mors dag”. Du som vill läsa mer om den kan klicka på länken nedan som är ett utdrag från Ordfronts vårkatalog.

Utdrag

8 comments

  1. Visa ¨Lisa?

    Ja vad vi behöver många visa människor, det gäller att försöka och att kämpa på. Vad roligt att få läsa lite om din nya bok. Men jag hittar den inte i länken

  2. Anonymous

    Mödrarna ja tänk att de ständigt följer oss genom livet oavsett de är döda eller inte! Jag ser fram mot ny läsupplevelse!

  3. Tammar Annes

    advent
    Advent är en härlig, vemodig och vacker tid. Alla dessa olika stjärnor och ljus i fönstren, som lyser upp i mörkret. Doften av nybakade bullar, pepparkakor och glögg. Vi måste tillåta oss att njuta av advent, och se det vackra

    • Doris

      Hej du som undrar om den nya boken är självbiografisk. Nej den är en helt påhittad historia. Men en del av erfarenheterna är mina egna… Medan andra inte alls är mina

  4. Anonymous

    Jag blir rörd att du skriver mer om utanförskapet. Jag ser inte sådan ut jag ser ”lyckad” och vanlig ut men mitt utanförskap känns inpå bara huden. Klättrat har ju också jag. Det här vill jag läsa så snart boken kommer ut. När kommer den?

Lämna gärna en kommentar här!

