Tankeyra

Snön yr där ute. Inne i mitt huvud yr tankarna. Jag önskar att jag hade en On/Off-knapp till båda delarna. Kanske mest av allt till tankarna. Som före detta norrlänning är jag ju van vid snöstormar, även om jag tycker de är bäst när man inte vistas i dem utan blickar ut på dem genom fönsterrutan. En filt om knäna, en stor kanna te och ett tänt ljus då blir det där vita något helt annat än som nyss när jag var ute och blev genomblöt och kall. Jag gillar inte att frysa, tänker ofta att jag frysit nog i mina dar. Minusgrader inomhus var det emellanåt när jag växte upp med vedeldad spis som enda värmekälla. Å andra sidan är jag ju nu i klimakteriet och har värmevallningar. Då fryser man sällan någon längre stund. Med mina vallningar skulle jag kunna värma upp ett stort antal villor. Miljövänligt och bra. Nu sprang tankarna iväg igen. Det var det där med snön eller mest av allt tankarna jag tänkt skriva om. Men precis som i det jag nyss skrivit föder den ena tanken den andra och de bara springer iväg så där på egen hand känns det som. (Och då har jag ändå arbetat med mental träning och att styra sina tankar i mer än tjugo år…) Mest springer mina tankar omkring nattetid. De springer så att jag inte får en chans att sova. I kväll ska jag skaffa mig en Off-knapp

4 comments

  1. Anonymous

    Mina tankar springer också iväg, det är ett gissel men ibland en välsignelse. Mest av allt är det nog en plåga särskilt om nätterna. Jag kan mycket väl känna igen hur de springer iväg nattetid särskilt i vargtimmen

  2. Tammar Annes

    Tankeyra
    Skrattar högt i min stuga. Vad härligt du låter tankarna rusa iväg. Vallningar är inte kul,en riktig het karamell har det blivit av’en. Off-knappen på värmen används ofta, den har jag hittat. Men, inte till tankeverksamheten, å’ den va slut på Claes Olsson. Vi får läsa, djupandas och göra det bästa för oss,utan Off/On-knapp.

Lämna gärna en kommentar här!

