Mörker. Ljus.

Allhelgonahelg. Jag tycker om den här helgen, att tänka på de som en gång fanns och inte längre finns kvar. Mamma, pappa, mostrarna. Några andra. En gång så viktiga och fortfarande viktiga fastän de inte finns kvar här. Men inne i mig lever de. Allt det som var gott. Men också det andra. Att så långt det går försonas med det som inte var bra, att bära med mig kärleken. Det vill jag påminna mig om allhelgonahelgen. Tända ljus för dem. För en stund finnas i det som varit, med öppet hjärta blicka bakåt och framåt. Här är jag. Här är min historia. Den här stigen vill jag vandra den tid som finns kvar. Våga minnas mörkret. Låta det ljusa ge kraft.

4 comments

Lämna gärna en kommentar här!

