Liten rapport från bokklubben

Min bokklubb fyller fem år och firar snart i det fantastiska tornet med utsikt över vackra Stockholm. Och än en gång måste jag säga det – var tog de där åren vägen? Det var väl nyss vi startade den här bokklubben? Och ganska nyss som jag var med i bokcirklarna i Härnösand, Borås och Umeå.

Vi brukar läsa en bok till varje träff men den här gången har vi slagit till med fyra! Sofi Oksanens Stalins kossor och Alberte-trilogin som jag läste första gången redan som tonåring. Jag tycker mycket om dem alla. Men mest fascinerad är jag av Sofi Oksanen. Så begåvad, så ung, så fylld av erfarenheter och smärta inpå bara huden. Henne vill jag läsa allt av.

Vi turas om att välja böcker som vi ska läsa. Enda regeln är att den ska finnas som pocket. Du som vill se vilka böcker vi läst har en länk här nedan. På köpet får du också veta vilket vin som vi drack till bokdiskussionerna…

Boklista

4 comments

  1. Läsare

    Din nya bok
    Vad härligt det låter, men blir väldigt sugen på att vara med. Det är fantastiskt med alla bokklubbar som nu finns, jag är också med i en. Men när kommer din nya bok Doris?

    • Doris

      Svar din nya bok
      Hej du ”Läsare”! Min nya kommer i vår, i april/maj och den heter ”Till mamma på mors dag”

Lämna gärna en kommentar här!

