Regn ute sol inne

I veckan kom hösten på riktigt med snöblandat regn och gråmulet väder. Annars var det mest solsken här inne. I början av veckan fick jag förslag till omslag för min nya roman och jag gillar det verkligen. Lite senare i veckan, på torsdag kväll, var jag och min kompis Kerstin på Medborgarplatsens bibliotek. En härlig kväll med mycken kvinnohistoria utifrån den där antologin med minnen från kvinnorörelsen. Vi var många som berättade och Anita Berger spelade och sjöng bland annat sånger från en av mina favoritskivor från tonåren, Tjejclown. Emellanåt sjöng vi med allesammans. Också jag som har noll sångröst men mycken sånglust.

2 comments

  1. Lise

    Här är det sol och snö och jag minns skivan jag med. Efter årets första skidtur ska jag se om jag har den kvar

  2. Anonymous

    Feminismen
    Jag har just börjat läsa boken och vad intressant det är – och ganska ofattbart – att det är så annorlunda och ändå inte så långt bort i tiden

Lämna gärna en kommentar här!

