Lite mer eljest

Oj oj nu har jag redan varit hemma 1 1/2 vecka. Datorn går varm här med, ibland så varm att katten Selma även nu stänger av den. Jag fattar inte hur hon gör men på något sätt lyckas hon. Och jag som hamrar på det där manuset som ska vara en bok i vår, försöker minnas att lägga igen locket varje gång jag reser på mig, men inte kommer jag alltid ihåg det… Däremellan läser jag de andras bidrag i Tusen systrar ställde krav, minns alla stenciler jag dragit, alla grundcirklar jag gått och alla debatterna. Härligt att minnas! Solen skiner här hemma också och inuti mig skiner den extra starkt just nu. Igår var jag på Teater Brunnsgatan 4 och såg Staffan Westerberg spela Elvaåringen. För mig som är en stor fan av Staffan var det en ren lycka. Så många kloka saker han säger, så sorgligt det är, så rolig, härlig och eljest han är. Lite mer eljest skulle det vara här i världen.

5 comments

  1. Anonymous

    Vad skönt att stencilerna försvann!! Vilket jobb!!!! Men vad roligt vi hade när vi drog stenciler, munhöggs och ritade plakat, vi som då var med

  2. Anonymous

    Jag har inte hört ordet eljest ända sedan jag var liten. Världens snällaste farbror han var eljest därför att han inte var som alla andra där vi bodde. Han hade ett eget liv i stället och vågade vara sig själv. Ja eljest mer av det.

Lämna gärna en kommentar här!

