Tusen systrar ställde krav

Boken ”Vi var många” har bytt namn till ”Tusen systrar ställde krav. Minnen från 70-talets kvinnorörelse.” ”Tusen systrar ställde krav”, visst är det en bra titel! Det var ju just det vi gjorde. Och nu ligger boken klar hos tryckeriet!
Det blev 328 sidor som jag hoppas är fyllda med många spännande berättelser från den tiden. Jag längtar tills boken dimper ned i brevlådan så att jag får läsa alla de andras bidrag. Den som besöker bokmässan i Göteborg kan hitta boken redan där i monter C03:41. Själv är jag ju vid tiden för mässan i Frankrike, så jag får ge mig till tåls. Och ovant känns det att inte vara på bokmässan, jag som var med redan från början, då som bibliotekarie. Möten med många av er läsare, de nya och ibland de gamla böckerna, litterära sällskap, antikvariat, läsare, författare och förlag i en salig röra. Den där sista helgen i september brukar vara intensiv, hetsig och vansinnigt rolig. När jag tänker tillbaka på allt jag varit med om under olika bokmässor tänker jag än en gång, vart tog alla de där åren vägen?

4 comments

  1. Anonymous

    Ulf du är en klok man/människa. Jag ska se efter boken på den virriga bokmässan på söndag. Idag behöver jag allt som ger hopp om förändring.

Lämna gärna en kommentar här!

