Till Frankrike med alla mina usb-minnen…

Nu har jag packat resväskan med baddräkt, en hel del pocketböcker, anteckningsböcker, otroligt många pennor och mest av allt med en mängd usb-minnen. Ju mer jag närmar mig ett färdigt manus, ju fler usb-minnen blir det… Och ibland vet jag inte på vilket jag sparat den senaste versionen. Med andra ord ställer de till en hel del trassel. Och det är precis så galet som det låter. Jag blir helnojig och tror att allt jag skrivit hux flux ska vara borta. Att flera års arbete plötsligt ska försvinna från jordens yta. Ja, ja det är bra att ha blivit så gammal att man kan tillåta sig vara hur knäpp som helst och till och med erkänna det. Tur att de är små de där pinnarna. Särskild tur är det nu när jag packar för två veckors ostört skrivande i Frankrike, tillsammans med en skrivarkompis. Av en författarkollega har vi i hyrt en liten lägenhet i Cape Martin. Intensiva skrivartimmar med citronträd utanför fönstret, sol och ett varmt hav som mjukar upp mina onda leder. Så bra jag har det! Och medan vi är där är det meningen att jag ska skicka in ett färdigt manus… Håll alla tummar!

4 comments

  1. Pia

    Men dom är snygga usb-minnen i alla fall! Det låter väldigt skönt! Jag hoppas att du får bra skrivartid och att vi snart får läsa

  2. läsare

    Fråga
    Är du där nu och är det så skönt som det låter? Jag just läst om Grace och gråter över både hennes och mitt öde så är det

    • Doris

      Svar till läsare
      Ja, jag är här nu. När jag skriver det här svaret till dig sitter jag ute på terassen och ser ut över palmer och berg höljda i moln. Det faller ett lätt regn så jag har dragit mig in under taket. Och ja! Det är verkligen så där vilsamt skönt att skriva här. Jag skickar dig varma hälsningar, tänker på dig, Grace och alla andra som varit utsatta för detta

Lämna gärna en kommentar här!

