Kulturfylld!

Jag är kulturfylld och lustfylld. Igår var jag äntligen på nya fotografiska museet i Stockholm. Såg än en gång Lennart Nilssons bilder från Ett barn blir till och mindes hur lycklig jag var att bläddra i den boken när jag var gravid. Vee Speers dramatiskt målande porträtt av utklädda barn med symboliska objekt väckte många andra tankar. Och så Anne Lebovitz! De berömda kändisbilderna kombinerade med de starka privata bilderna. En härlig upplevelse alltsammans. Och jag som redan var uppfylld av helgens fantastiska målardagar med min meditationsgrupp på landet. Och förra onsdagen var det höstens första bokklubb i vårt boktorn. (Vi hade läst Hallonbåtsflyktingen. Lite besviken var jag allt på helheten. Visst den var rolig och emellanåt tänkvärd men jag hade väntat mig mer)

Ja den senaste veckan har sannerligen varit ljuvligt kulturrik och jag tänker förstås på vilken betydelse kulturen har. Och hur lite det talas om den i detta val.

Fotografiska

7 comments

    • Doris

      Kulturen och valet
      Ja det är sant Enn! Mycket bättre än inget… (Men jag gillar inte brasklappen som kom senare)

    • Doris

      Hej P-E!
      Kommer från mig. Målade i helgen tillsammans med meditationsvänner och så dök den där pennan bara upp i mitt huvud och trängde sig fram. Först ville jag inte alls ha den/måla den, men nu gillar jag den verkligen

  1. Tammar Annes

    Konst
    Jag minns också graviditeter, med så obeskrivlig lycka. Inom mig. Därefter ”utom” mig, obeskrivlig LYCKA.När jag tittade på mina nykläckta barn, sade jag båda gångerna: Hej, välkommen till världen, jag är din mamma.

  2. Jörgen Eriksson

    Vass penna
    En vass penna åstadkommer all skillnad i världen! Jag tycker mycket om din vassa penna på bilden och i det du skriver!

Lämna gärna en kommentar här!

