Mitt liv med kvinnorörelsen

Just nu korrläser jag mitt eget bidrag till en antologi med temat ”mitt liv med kvinnorörelsen”. Mitt bidrag heter ”Snart nog är det kväll eller Var fan var Alfhild?”. Kvinnobulletinen, min egen kvinnohistoria, Alfhild Agrell och kvinnolägren vi hade i Härnösand…. Att skriva den här texten har väckt många minnen till liv och att nu ett halvår senare läsa den, väcker än fler minnen. Vad blev det av allt det vi trodde på? Och hur hade det blivit om vi inte kämpat?

Boken heter ” Vi var många – minnen från 70-talets kvinnokamp” och släpps till bokmässan i Göteborg.

5 comments

    • Doris

      Texten
      Hej Tammar Annes! Boken har inte kommit ut ännu det är därför du inte hittar texten. Om du är med på Facebook finns där en sida om boken, ”Feministiskt minnesprojekt”

  1. Tammar Annes

    xx
    Jaa, vad blev det av allt vi trodde på? Mycket blev ”väl av”. Men vad? Vi har så mycket kvar, att GE.
    Jag tror, tror, att det vi har att GE,orkar inte politiker med.

  2. Anonymous

    Den bilden påminner mig om många marscher jag gått. Jag ser fram emot att läsa texten som du skrivit till den.

Lämna gärna en kommentar här!

