Manusförrådet

Smultronmornarna har blivit hallonmornar, ett säkert hösttecken. Alldeles för tidigt har jag vaknat också den här sommaren. Men hur ljuvligt det varit att då gå stavgång omgiven av fågelsång och de där plötsliga doftstråken av nyss solmogna bär. Rutinen har varje morgon varit densamma. Promenad, bad och därefter frukost under ett parasoll tillsammans med morgontidningarna. Den senaste veckan har jag sedan jobbat med mitt nya manus. Det jag snart ska lämna ifrån mig. Hujedamej hur ska det gå? Jag som har så svårt för alla slags separationer och absolut inte vill lämna från mig det jag skrivit. Om det vittnar mitt förråd. Flera hyllmetrar fulla med nästan färdiga manus…. Men det där blir ju svårt att få ihop eftersom jag egentligen skriver för att jag vill att ni ska läsa. Och så vill jag ju ha alla era kommentarer också. Så jag får väl ändå lämna någon gång i höst. Eller kan vi ses hemma i mörkret i mitt förråd i stället?

9 comments

  1. Anonymous

    Det låter som så sköna morgonstunder och jag längtar att sitta där och läsa det nya du skrivit. Blir det fortsättning om Tryggvi, Anna och Grace? Eller om dig själv månntro?

  2. L-E.P

    Det du beskriver berör mig djupt och jag vill tacka för det du skrivit samt ser fram mot att få läsa din nya bok.

    • Doris

      Om förrådet…
      Ja det är alldels för mycket både i förrådet och i huvudet så just det där problemet att inte komma på något har jag inte. (Men en himla massa andra problem 🙂 ) Om det är skrivandet du menar så finns det en del tips bland Frågor och svar på min hemsida

  3. Anonymous

    Det blev fel i förra inlägget när jag skulle skriva att jag kom att tänka på mormors förråd av vinterpotatisen hennes inläggningar och Drottningsylten. Ditt förråd är fyllgt av ord va fint!

Lämna gärna en kommentar här!

